preskoči na sadržaj

Obrtnička škola Koprivnica

Mobilnost Sevilla

            

Erasmus+ projekt mobilnosti „Struka nas veže“

  • šk. god. 2017./2018.
  • mjesto: Sevilla, Španjolska
  • trajanje: 22. 10. 2017. – 30. 10. 2017.
  • vrijednost: 12 592 EUR
  • partnerska ustanova: EuroMind
  • sudionici: 8 nastavnika
    • 7 nastavnika iz područja elektrotehnike
    • 1 nastavnik iz područja strojarstva
  • koordinator: Saša Seretin, dipl. ing. el.
  • broj projekta: 2017-1-HR01-KA116-035179

Erasmus+ mobilnost nastavnika Obrtničke škole Koprivnica u Sevillu bila je uspješna i korisna. Nastavnici su posjetili tri škole: Salesianos de la Santisima Trinidad College, Salesianos San Pedro – Triana, SAFA Nuestra Señora de los Reyes College i Tehnološki institut Superior Institute of Technology ADA. Domaćini škola koje su posjetili primili su ih s poštovanjem, izdvojili svoje vrijeme i prenijeli im svoje iskustvo. Proveli su ih kroz školu (učionice, praktikume, radionice) gdje su mogli aktivno sudjelovati u teoretskom i u praktičnom dijelu nastavnoga procesa. Nastavnici koprivničke Škole razmijenili su iskustva sa španjolskim kolegama i učenicima, upoznali španjolski obrazovni sustav (posebno onaj koji se temelji na salezijanskim principima) te su stekli uvid u metode i ideje za poboljšanje odnosa između učenika i nastavnika temeljene na salezijanskom kodu ponašanja.

 

1. COLEGIO SALESIANOS DE LA SANTÍSIMA TRINIDAD je privatna škola koja pripada salezijanskoj kongregaciji. Osnovana je 1893. godine i nalazi se u središtu Seville. Školu polazi više od 1600 učenika. Uključuje osnovno, srednje i strukovno obrazovanje (u kojemu se razlikuju srednja i viša razina), a strukovno obrazovanje odnosi se na više od 600 učenika. Srednja razina obrazovanja uključuje mehaniku, električne i mehaničke instalacije te potrošačku elektroniku, dok viša razina uključuje programiranje mehaničke proizvodnje, elektrotehničke sustave, razvoj elektroničkih sklopova i automobilizam. Škola surađuje s EuroMindom i posjeduje Erasmus karticu.

  

Strukovno obrazovanje nema opću grupu predmeta, samo 3 sata teorijske nastave i 3 sata prakse dnevno. Nastavni predmet Električne instalacije se odvija u jako dobro opremljenim specijaliziranim kabinetima i s vrhunskim potrošnim materijalima. Nastava se odvija u malim grupama. Učenici dobiju široki spektar znanja i vještina te nakon završetka nastave mogu pratiti suvremenu proizvodnju i praksu u privredi. (Dubravka Eršetić)

Radionice i specijalizirane kabinete učenici sami održavaju čistima, što smatram pozitivnim i dobrim za budući rad u nekoj tvrtci. Učenicima se daje puno više samostalne inicijative, da istražuju, zaključuju te primjenjuju zaključeno u praktičnoj nastavi. Ako učenicima nešto nije jasno tijekom praktične nastave, prekidaju s radom i ponavljaju teoriju. (Miroslav Potroško)

2. SAN PEDRO SALESIAN COLLEGE je škola s 1400 učenika koja nudi širok raspon obrazovnih mogućnosti: vrtić, osnovnu i srednju školu, gimnaziju i strukovno osposobljavanje (s početnom, srednjom i naprednom razinom). Ustanova je osnovana prije više od 200 godina i to je dvojezični obrazovni centar. Škola ima više od 30 godina  iskustva u stručnom usavršavanju u sljedećim područjima: elektrotehnici, elektronici, administraciji, informatici i trgovini. Profil učenika je od 16 do 22 godine, pretežno muški, srednje niske ekonomske razine. U San Pedro Salesian College naglašena je važnost međunarodne razmjene učenika kao način razvoja obuke, profesionalnih i osobnih vještina učenika. Sudjeluju u Erasmus+ programima.

 

Naučio sam da bi i u našoj školi bilo lijepo vidjeti jednako odjevene učenike (u istoj radnoj odjeći i uniformama koje učenici nose tijekom nastave), da bi bilo dobro pružiti učenicima mogućnost samostalnog odabira razine naukovanja (početne, srednje i napredne razine), da se učenicima omogući da ne slušaju opće, već samo stručne nastavne predmete i obavljaju praktičnu nastavu ako ne žele nastaviti školovanje. Školski praktikumi i radionice su vrhunski opremljeni alatima i strojevima s dovoljnom količinom prostora za rad. Najpozitivnija stvar u ovoj školi je što škola odabire profesore mentore, a ne država. Tako u ovoj školi rade kompetentni i sposobni profesori i mentori. (Emil Golub)

Djeca od 3. godine pohađaju ovu školsku ustanovu, privikavaju se na uvjete i ambijent od malih nogu (smanjuje se stres), nastavnici su savršeno organizirani, praksa i nastava su transparentne. Ako neki učenici zbog slabijeg predznanja ili neodlučnosti ne znaju što bi upisali nakon osnovnog obrazovanja, pruža im se prilika da u jednoj školskoj godini dobiju teorijsko i praktično osnovno znanje, tj. informacije o tim zanimanjima kako bi se odlučili što upisati. (Dubravka Eršetić)

3. SAFA Nuestra Señora de los Reyes College je školski kompleks smješten u srcu starog grada u Sevilli s više od 800 učenika i 30 nastavnika, od kojih je 10 nastavnika strukovnog obrazovanja. Škola pruža sve obrazovne razine, osim sveučilišnog obrazovanja, počevši od osnovne škole do strukovnih treninga na osnovnoj (srednjoj) i redovitoj (višoj) razini stručnog usavršavanja. Glavna VET polja su Tehnologija mikrosustava (osnovna razina) i Upravljanje mrežnim sustavima (redovna razina). Škola je nositelj je Erasmus povelje, a školski kompleks posjeduje certifikaciju kvalitete i certifikaciju zaštite okoliša.

  

Ovo je manja škola orijentirana prema IT tehnologiji i primjeni. Puno je predmeta povezanih s programiranjem, slično kao i u našem zanimanju tehničar za računalstvo − novi strukovni kurikulum. Učenici prate nastavu, svaki ispred svog računala, interaktivno sudjelujući u rješavanju programskog problema zajedno s nastavnikom. Naglasak je na samostalnom i istraživačkom radu učenika. (Miroslav Potroško)

Naučio sam kako osmisliti ili projektirati sustav korištenja Sunčeve energije na konkretnom primjeru jedne obiteljske kuće. (Zlatko Dodlek)

 

4. THE SUPERIOR INSTITUTE OF TECHNOLOGY ADA

Institut je osnovan 1967. g. kao centar za visoko kvalitetno strukovno obrazovanje koji 2010. g. postaje privatnim institutom. To je Institut u kojem se prvenstveno obrazuju učenici koji su upisali zanimanje zrakoplovnog tehničara ili mehaničara. Uz zanimanje zrakoplovnog tehničara, u Institutu postoje i zanimanja poput automehaničara, autoelektričara, tehničara za telekomunikacije, web dizajnera. Institut se proteže na više od šest tisuća četvornih metara i izvrsno je opremljen.

 

ADA institut je financiran iz privatnog sektora i kvalitetno je opremljen. Surađuje s poznatim kompanijama poput Lufthanse, Renaulta, Microsofta, CISCO-a… Osim dijela koji se tiče aeronautike, ADA institut je najsličniji našoj školi što se tiče programa i načina održavanja praktične nastave, jedino što su im praktikumi puno bolje opremljeni od naših i ne brinu ih financije. (Saša Seretin)

Upoznat sam s organizacijom instituta i škole te načinom rada. Promatrao sam izvođenje praktične nastave iz strojarske grupe predmeta te vježbi iz autoelektrike. Razgledao sam radionice za izvođenje praktične nastave iz strojarstva te vježbi iz elektrotehničke grupe predmeta. Stekao sam uvid u metode rada. (Kristian Solina)

 

5. SLOBODNO VRIJEME

Slobodno vrijeme iskoristili smo za posjete povijesnim i kulturnim znamenitostima andaluzijskih gradova Seville, Cordobe i Malage.

 

 

 

 

 


POVELJA ZA MOBILNOST

KORISNI LINKOVI

CMS za škole logo
Obrtnička škola Koprivnica / Trg slobode 7, HR-48000 Koprivnica / www.ss-obrtnicka-koprivnica.skole.hr / ured@ss-obrtnicka-koprivnica.skole.hr
preskoči na navigaciju